«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά.» Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Μαθητικός υπολογιστής (netbook). Μαθητικό βοήθημα ή εργαλείο στα χέρια του Νεοταξικού προγραμματισμού;

Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες για τον Μαθητικό Υπολογιστή.

Πληθαίνουν οι εκκλήσεις για βοήθεια από γονείς παιδιών της Α’ τάξης Γυμνασίου προς το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου σχετικά με τον μαθητικό υπολογιστή που δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Τάξη». Θέλοντας να βοηθήσει τους γονείς να εισακουστούν, η δράση ενημέρωσης Saferinternet.gr δίνει σήμερα στη δημοσιότητα επιστολή από μητέρα μαθητή, η οποία αντιπροσωπεύει την αγωνία όλων των γονιών που μέχρι σήμερα έχουν ζητήσει τη βοήθειά μας. Την παραθέτουμε όπως μας εστάλη και με τη σύμφωνη γνώμη της μητέρας αυτής.

«Αγαπητοί Κύριοι,

Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα του χορήγησης netbooks στους μαθητές της Α' Γυμνασίου. Θεωρώ ότι η κίνηση αυτή ήταν κάπως πρόωρη και ανώριμη για την ελληνική κοινωνία. Δε θέλω να θεωρηθώ κατά της προόδου και της τεχνολογίας, άλλωστε λόγω της εργασίας μου έχω καθημερινή και συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αλλά κανείς πιστεύω δεν έχει ερευνήσει τις συνέπειες στην καθημερινή ζωή του μαθητή.

Ο γιος μου έχει διάσπαση προσοχής και κατά συνέπεια προσκόλληση σε οτιδήποτε αφορά οθόνη, δηλ. τηλεόραση, υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Είναι άριστος χρήστης του υπολογιστή από μικρή ηλικία αλλά χρησιμοποιεί τον υπολογιστή και το διαδίκτυο μόνο ύστερα από δική μου άδεια εφόσον έχουμε φροντίσει να υπάρχει password εισόδου.

Η διαφορά με το netbook του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι:

Εισέρχεται ανεξέλεγκτα όλες τις ώρες όσες εγώ εργάζομαι και σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα θέλει από οποιαδήποτε ασύρματη σύνδεση υπάρχει στην πολυκατοικία. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι άριστοι χρήστες.
Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις ιστοσελίδες ούτε το περιεχόμενο των προγραμμάτων που χρησιμοποιεί γιατί το θεωρεί δικό του «με υπογραφή Υπουργείου Παιδείας», δε μας δίνει το password.
Δεν ασχολείται με τα μαθήματά του εφόσον δίπλα του βρίσκεται το netbook με ενεργοποιημένο το msn και συνομιλεί με τους «φίλους» του.
Στα δύο μαθήματα που διδάσκεται στο σχολείο από αυτό και κυρίως στις σημειώσεις, δεν έχουμε πρόσβαση και δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε την πρόοδο του παιδιού καθώς και τις εργασίες που έχει για το σπίτι. Ακούμε πολύ συχνά το «δεν έχω τίποτα για αύριο».
Δεν αφομοιώνει τις γνώσεις από τα μαθήματα που διδάσκεται μέσω υπολογιστή.

Έχω συζητήσει με τους καθηγητές στο σχολείο, οι οποίοι, όπως και εγώ, ισχυρίζονται ότι έχουν βρει τον μπελά τους γιατί τα παιδιά δεν «κλείνουν» το netbook όταν τους ζητηθεί για να αρχίσει το επόμενο μάθημα με δικαιολογίες του στυλ: «θα χαλάσει, μην το αγγίζετε γιατί δε γνωρίζετε εσείς κ.λπ.», τις οποίες βέβαια ακούω και εγώ στο σπίτι.
όλα τα netbooks έχουν εγκατεστημένα από τους μαθητές ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα οποία παίζουν οι μαθητές, όπως έχω ακούσει σε συζητήσεις μεταξύ τους και από τους καθηγητές, την ώρα του μαθήματος.
Γενικότερα έχει προστεθεί ένα επιπλέον εμπόδιο στην απόδοσή του και στις οικογενειακές μας σχέσεις. Μαθαίνω ότι το εγχείρημα θεωρείται επιτυχημένο και θα επεκταθεί σε όλα τα μαθήματα. Για ένα παιδί σαν το γιο μου αυτό θα είναι καταστροφικό.

Ζητάω τη βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας για το θέμα αυτό. Θα πρέπει δηλαδή σε συνδυασμό με το netbook να προσλάβουμε ειδικό επιστήμονα να ελέγχει τη δραστηριότητα του παιδιού στο διαδίκτυο και να το βοηθά στη συγκέντρωσή του στη συγκεκριμένη περίπτωση με τη διάσπαση προσοχής; Οι εποχές είναι δύσκολες και όπως αντιλαμβάνεστε δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια.

Συμφωνώ να επεκταθεί η χρήση του netbook αλλά προτείνω τα εξής :

Tο περιεχόμενό τους να είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ TOY YΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
H είσοδος στο διαδίκτυο να γίνεται με έλεγχο του προγράμματος «parental control» δηλ με password. Πρέπει να λαμβάνουμε προγραμματισμένα τα netbooks και όχι να πληρώνουμε ειδικούς επιπλέον για να εγκαταστήσουν προγράμματα ασφαλείας. Οι γονείς δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν αυτές τις γνώσεις
Να γίνεται έλεγχος στο σχολείο για τυχόν επιπλέον-άχρηστα προγράμματα-παιχνίδια από τους μαθητές.
Να υπάρξει η δυνατότητα, μαθητές με συγκεκριμένα μαθησιακά προβλήματα να χρησιμοποιούν το βιβλίο του οργανισμού και τα τετράδιά τους.
Ευχαριστώ.

Με εκτίμηση,

Ι. Παπαδοπούλου»

Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Νοέμβριο 2009, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου είχε εξετάσει φορητούς υπολογιστές που δόθηκαν στους μαθητές της A’ Γυμνασίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Τάξη», και είχε διαπιστώσει ότι δόθηκαν με τρόπο αντίθετο προς τους θεμελιώδεις κανόνες ασφαλούς πρόσβασης των παιδιών αυτής της ηλικίας στο Διαδίκτυο, λαμβάνοντας υπόψη ότι:

α) Στο σπίτι οι υπολογιστές που χρησιμοποιούν τα παιδιά της ηλικίας αυτής πρέπει να τοποθετούνται σε χώρο εύκολα εποπτεύσιμο από τον γονέα, και συνίσταται τα παιδιά να πλοηγούνται στο Διαδίκτυο με την επίβλεψη των κηδεμόνων τους.

β) Στο σχολείο οι υπολογιστές που χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι συνδεδεμένοι στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο παρέχει προστασία από επιβλαβές περιεχόμενο και η χρήση τους γίνεται υπό την επίβλεψη των αρμόδιων εκπαιδευτικών.

Όπως μας είχαν επισημάνει οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, ο υπολογιστής δόθηκε σε παιδιά που ξεκινούν την Α’ τάξη του Γυμνασίου και τα οποία, σύμφωνα με το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα πληροφορικής και ασφαλούς πρόσβασης στο Διαδίκτυο στο Δημοτικό σχολείο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στα παρακάτω τηλέφωνα:

Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr: Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Κιν. 6948 729493

Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ: Κος Γιώργος Κορμάς, Κιν. 6977 194 024

από το News24.gr

ΣΧΟΛΙΟ
Λέτε αυτό να ήθελε να πετύχει το Υπουργείο (ΜΗ ΕΘΝΙΚΗΣ) Παιδείας;
Τον πλήρη αποπροσανατολισμό του Ελληνα μαθητή με πρόσχημα την τεχνολογική εξέλιξη;

koukfamily.blogspot.com

Ελληνικό ιστολόγιο.

Στο δικό μας σχόλιο να πούμε ότι μόλις συγκεντρώσουμε τα στοιχεία που μας λείπουν θα δείξουμε ότι βάση σχεδιασμού θα οδηγήσουν τα νέα παιδιά στην πλήρη εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά μέσα, με αποτέλεσμα η παιδεία, και η πνευματική ζωή, και η διασκέδαση, και η επικοινωνία, να διέρχεται μέσω του υπολογιστή- διαδικτύου, έτσι ώστε
α) να γνωρίζουν απόλυτα το πως ζει, κινήται, και αναπνέει ο σύγχρονος άνθρωπος.
β)να ορίζουν ακριβώς την γνώση του, και την πνευματική του, και κοινωνική του ζωή, σύμφωνα με τους δικούς τους σχεδιασμούς.
Είναι η εξέλιξη του big brother παγκοσμίως, και το πιο ολοκληρωτικό σύστημα διακυβέρνησης ανθρωπίνων ψυχών και σωμάτων που έχει γνωρίσει ο άνθρωπος μέχρι σήμερα .

Αυτό θα φανεί σε χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα είναι σίγουροι ότι συνετελέσθη η πλήρης εξάρτηση των ανθρώπων, και τότε, θα κατεβάσουν τους διακόπτες σε οτιδήποτε άλλο πέραν των δικών τους καταστροφικών επιλογών.
Δεν θα υπάρχουν ελεύθερες φωνές για πολύ ακόμη, γι΄αυτό ας μάθουμε όλοι να διαβάζουμε και να κρατάμε τα βιβλία μας τα οποία όταν θα προσπαθούμε κάποτε να τα βρούμε, θα έχουν εξαφανιστεί και θα υπάρχουν μόνο τα φερέφωνα και η εωσφορική προπαγάνδα της Νέας Τάξης.

Απλά σκεφτείτε γιατί εν μέσω τέτοιας οικονομικής κρίσης μοιράστηκε ένα τόσο μεγάλο οικονομικό πακέτο,και θα μοιράζεται κάθε χρόνο, ενώ θα μπορούσε να διατεθεί στην Παιδεία γενικά ή στην Υγεία, ή οπουδήποτε αλλού υπάρχει ανάγκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου