«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά.» Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Μίζες 50 εκατ. ευρώ για τα υποβρύχια

Εκατομμύρια ευρώ ως μίζες φέρεται να δόθηκαν σε Ελληνες αξιωματούχους που προωθούσαν και ελάμβαναν τις αποφάσεις για την προμήθεια των τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού. Αυτό προκύπτει από έρευνα εισαγγελέων του Μονάχου στο Εσεν και συγκεκριμένα στα γραφεία της εταιρίας Ferrostaal AG, η οποία μαζί με την επίσης γερμανική HDW ανέλαβε την υλοποίηση της σύμβασης 012Β του 2000 κόστους 1,85 δισ. ευρώ και ένα χρόνο αργότερα (2001) αγόρασαν από κοινού τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από την ΕΤΒΑ και το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Καθημερινή» στο φύλλο της Κυριακής, η οποία επικαλείται μαρτυρικές καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία-1 του Μονάχου από στελέχη της γερμανικής εταιρείας (διερευνούσαν την υπόθεση ΜΑΝ, μητρική της Ferrostaal AG, στην οποία επίσης έχει διαπιστωθεί «λάδωμα» Ελλήνων), οι προμήθειες που δόθηκαν σε Ελληνες κρατικούς αξιωματούχους για τη σύμβαση ξεπέρασαν το 5% του κόστους της παραγγελίας.
Κάτι που σημαίνει, δηλαδή, ότι οι μίζες ανήλθαν σε τουλάχιστον
50 εκατ. ευρώ. Μόνο για το πρωτότυπο υποβρύχιο «Παπανικολής», γνωστό και ως υποβρύχιο που γέρνει και το οποίο ακόμη ταλαιπωρεί την κυβέρνηση, κατεβλήθησαν για δωροδοκίες Ελλήνων, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις και καταθέσεις στην Εισαγγελία του Μονάχου, 10 με 12 εκατ. ευρώ.

Ηθελαν περισσότερα 
 
Μίζες από τη γερμανική εταιρία Ferrostaal AG δόθηκαν και σε άλλες χώρες, όπως η Πορτογαλία, η Αργεντινή, το Πακιστάν και η Τουρκία, αλλά οι Ελληνες ήταν ιδιαίτερα απαιτητικοί και «σκληροί» στις διαπραγματεύσεις, όχι βέβαια για την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος και των συμφερόντων του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά για να βάλουν το μεγαλύτερο δυνατόν ποσό στην τσέπη τους. Σημειώνεται πως η σύμβαση των υποβρυχίων τύπου 214 υπογράφηκε επί κυβερνήσεως κ. Κώστα Σημίτη και υπουργίας στο Εθνικής Αμυνας του κ. Ακη Τσοχατζόπουλου.
Προσφάτως, μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος εμμέσως πλην σαφώς μίλησε για σκάνδαλο στην αγορά των υποβρυχίων, καθώς, όπως είπε, ο ελληνικός λαός πλήρωσε 464 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός καινούργιου υποβρυχίου τύπου 214 και 390 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό καθενός από τα τρία τύπου 209 που διαθέτει το Π.Ν. Αφησε, δε, σαφείς υπαινιγμούς για τους όρους της σύμβασης και συγκεκριμένα για το ύψος των προκαταβολών οι οποίες πληρώθηκαν στους Γερμανούς (το 85% της σύμβασης) χωρίς να έχει παραληφθεί κανένα υποβρύχιο. Φαίνεται πως οι προκαταβολές ήταν συνδεδεμένες με το ύψος των μιζών.

Οι μεσάζοντες 
 
Οι δωροδοκίες γίνονταν μέσω δικηγορικού γραφείου στη Ζυρίχη, που λάμβανε ποσοστό 10% και είχε συγκροτήσει δίκτυο υπεράκτιων εταιριών. Οπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της «Καθημερινής», μία τέτοια εταιρία που είχε έδρα το Λονδίνο και την επωνυμία Marine Force International είχαν συστήσει και κατείχαν από 50% η Ferrostaal και η ThyssenKrupp Marine Systems για τη διαχείριση της δουλειάς των υποβρυχίων. Βάσει των στοιχείων της Εισαγγελίας του Μονάχου, τα χρήματα έφευγαν από την MFI και εν συνεχεία διοχετεύονταν στους κρατικούς αξιωματούχους που πήραν και τις τελικές αποφάσεις για τη ναυπήγηση των υποβρυχίων.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ίδιοι άνθρωποι, από ελληνικής πλευράς τουλάχιστον, ήταν αυτοί που έβαλαν την υπογραφή τους και στη σύμβαση εκσυγχρονισμού των τριών υποβρυχίων τύπου 209 το 2001. Εκσυγχρονισμό τον οποίο η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζει ασύμφορο και επιζήμιο για το Ελληνικό Δημόσιο και ακυρώνει για να προχωρήσει στη ναυπήγηση δύο ακόμη υποβρυχίων τύπου 214.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου