Υπερτιμημένο και με σοβαρότατες ελλείψεις στο λογισμικό του, με αποτέλεσμα να μην έχει αποδώσει ούτε κατ’ ελάχιστο αυτά που προέβλεπε η επίμαχη σύμβαση, χαρακτήρισαν το σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4I τρεις πρώην αξιωματικοί της Αστυνομίας, οι οποίοι συμμετείχαν στη διαδικασία παραλαβής του.
Όπως αποκάλυψαν οι Β. Κωνσταντινίδης, Σ. Τσενές και Ν. Σουπιώνης ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής, οι λειτουργικές ελλείψεις του συστήματος έφταναν σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και το 85%, ενώ αίσθηση προκάλεσε η αναφορά τους ότι «παρά το γεγονός ότι ήταν γνωστές οι τεράστιες «τρύπες» στη λειτουργία του συστήματος, ο τότε υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης ζήτησε από τον ομόλογό του της Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη να ενταχθεί και η ασφάλεια του ΟΣΕ στο C4I».
Μερική χρήση
Ο πρόεδρος της Επιτροπής ελέγχου προμήθειας και παραλαβής του C4I Σ. Τσενές μάλιστα τόνισε ότι «μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες είχε καταβληθεί το 75% του τιμήματος του έργου του C4I, δηλαδή
περίπου 120 εκ. ευρώ», ενώ επανέλαβε ότι «δεν πληρούσε σε καμία περίπτωση τις προδιαγραφές για τις οποίες είχε συναφθεί η σύμβαση».
Διευκρίνισε δε ότι «έγινε χρήση μόνον του TETRA, των CCTV (κάμερες δρόμων ολυμπιακών εγκαταστάσεων) και το αερόπλοιο με το εναέριο video», αλλά και ότι «το Δημόσιο δεν είχε κάνει ποτέ μελέτη όσον αφορά το ενιαίο του συστήματος Ασφαλείας».
Εν τω μεταξύ, στην κατάσχεση των βιβλίων εισόδου-εξόδου από το 1997 έως και σήμερα που τηρούνται στην πύλη των γραφείων της Siemens Ελλάς στο Μαρούσι, προχώρησαν οι εφέτες - ανακριτές Μαρία Νικολακέα και Γιάννης Φιοράκης που διερευνούν την υπόθεση, με προφανή στόχο να διαπιστώσουν αν πρόσωπα που σχετίζονται με τα «μαύρα ταμεία» της εταιρείας επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της.
Από τους ανακριτές ζητήθηκαν επίσης οι συμβάσεις για την προμήθεια του C4I, οι οποίες -σύμφωνα με πληροφορίες- περιλαμβάνονται σε 51 ντοσιέ.
Γιώργος Πίκουλας -Έθνος 16/3
Τρίτη 16 Μαρτίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου