«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά.» Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Παιδιά και χαζοκούτι.


Τις βλαπτικές επιδράσεις της τηλεόρασης και της πληθώρας προσφερόμενων μέσων επικοινωνίας καταδεικνύει μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε δυο αμερικανικά ιατρικά περιοδικά, την «Αμερικανική Παιδιατρική» και τα «Αρχεία Εφηβικής και Παιδιατρικής».

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η έρευνα είναι ότι.....
στο δωμάτιο του παιδιού καλό είναι να μην υπάρχει και τηλεόραση και υπολογιστής και βίντεο γκέιμ, ενώ η παρακολούθηση τηλεόρασης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τη μία με δυο ώρες ημερησίως, ακόμη και σε επιλεγμένα προγράμματα. 
Τα παιδιά κάτω των δυο ετών πρέπει να αποθαρρύνονται από το να στήνονται μπροστά στο χαζοκούτι, το οποίο επιβάλλεται να κλείνει κατά τη διάρκεια του φαγητού ή όταν κανείς δεν παρακολουθεί. Στατιστικά, 6 ώρες και 21 λεπτά αφιερώνουν καθημερινά παιδιά και έφηβοι από 8 έως 18 ετών, το 68% των παιδιών έχει τηλεόραση στο δωμάτιο του, το 31 % ηλεκτρονικό υπολογιστή, για το 50% δεν υφίστανται κανόνες για το τι θα βλέπουν και τι όχι στην τηλεόραση και μόλις σε ένα στα πέντε νοικοκυριά επιβάλλονται.
Τα παιδιά αφροαμερικανικής καταγωγής εκτίθενται περισσότερο από ό,τι άλλα σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφών. Τις ώρες που τα παιδιά έχουν επιστρέψει από το σχολείο, το τη¬λεοπτικό κανάλι Black Entertainment Television, μεταδίδει περισσότερες διαφημίσεις για φαστ φουντ, ζαχαρούχα ροφήματα, αναψυκτικά και σνακ από ό,τι το WB και το Disney Channel. Όσο περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούσαν τα παιδιά ηλικίας 8 και 9 ετών, τόσο συχνότερα ζητούσαν από τους γονείς να τους αγοράσουν τροφές, ροφήματα και παιχνίδια που έβλεπαν να διαφημίζονται.
Η μελέτη συνδέει την έναρξη της σεξουαλικής δραστηριότητας των εφήβων με το είδος, την ποσότητα και τη συχνότητα με την οποία εκτίθενται στα ΜΜΕ. Νέοι μεταξύ 12 και 14 ετών που «κατανάλωναν» μεγάλες δόσεις τηλεοπτικών προγραμμάτων με σεξουαλικό περιεχόμενο, όπως και ανάλογη μουσική, ταινίες και περιοδικά, είχαν διπλάσιες πιθανότητες να ξεκινήσουν σεξουαλική δραστηριότητα στα 14 και τα 16 αντίστοιχα, από ό,τι οι έφηβοι που συνολικά είχαν μικρότερη έκθεση σε τέτοια προγράμματα. Οι έγχρωμοι έφηβοι, σύμφωνα με τη μελέτη, επηρεάζονταν περισσότερο από τις προσδοκίες των γονιών τους και τη συμπεριφορά του φιλικού τους περιβάλλοντος, παρά από τα Μέσα. Επιπροσθέτως, για τους εφήβους κάτω των 16 ετών που παρακολουθούσαν τηλεόραση για δυο ή περισσότερες ώρες την ημέρα και οι γονείς τους δεν ενέκριναν το σεξ, ήταν πιο πιθανό να ξεκινήσουν σεξουαλική δραστηριότητα μέσα σε ένα χρόνο.
Όσο περισσότερο χρόνο παιδιά μεταξύ 6 και 12 ετών έβλεπαν βίαια τηλεοπτικά προγράμματα με φίλους, τόσο λιγότερο χρόνο αφιέρωναν σε δραστηριότητες εκτός τηλεόρασης. Όμως όσο περισσότερο παρακολουθούσαν άλλα προγράμματα μαζί τους, αυξανόταν και ο χρόνος που περνούσαν κάνοντας άλλες δραστηριότητες παρέα. Όσο περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούν τα παιδιά σχολικής ηλικίας, τόσο περισσότερες θερμίδες καταναλώνουν, ιδιαίτερα υπό μορφήν τσιπς, ποπ κορν, γλυκών, μπισκότων και άλλων τροφών που διαφημίζονται ευρέως στην τηλεόραση. Ο κίνδυνος να γίνουν παχύσαρκα τα παιδιά τριών ετών αυξάνεται όταν η τηλεόραση παραμένει ανοικτή στο δωμάτιο για δύο ή περισσότερες ώρες την ημέρα. Οι πιθανότητες δεν μειώνονται, ακόμη και αν οι γονείς επιλέξουν εκπαιδευτικά προγράμματα.


Σημείωση (Πηγή: "Καθημερινή" 30/8/2006)alopsis

Το βρήκαμε εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου