«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά.» Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί. Δάσκαλοι και καθηγητές για .....κλάμματα!

«Αν ξέρατε πόσες περιπτώσεις καταγγελιών έχουμε κάθε μήνα για ακατάλληλους εκπαιδευτικούς που πρέπει να βγουν από τις τάξεις θα ξαφνιαζόσασταν » λέει στέλεχος του υπουργείου Παιδείας που μίλησε στο «Βήμα». « Καθώς κανένα μέτρο αξιολόγησής τους δεν εφαρμόζεται, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους αποσπάμε σε διοικητικές υπηρεσίες και αυτό μόνο αν το δεχτούν και οι ίδιοι. Τα χέρια μας είναι δεμένα » συνεχίζει. Οι υποθέσεις που φθάνουν καθημερινά στο υπουργείο Παιδείας είναι δεκάδες. Για τις πιο σοβαρές από αυτές διατάσσεται έρευνα. Κάποιοι εκπαιδευτικοί απομακρύνονται τελικά από τις τάξεις. Ελάχιστοι απομακρύνονται συνολικά από τον χώρο της εκπαίδευσης και αποσπώνται σε άλλες θέσεις του δημόσιου τομέα. Αρκετοί από τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς είναι πρωταγωνιστές σε «μικρές ιστορίες καθημερινής τρέλας» στα σχολεία ολόκληρης της χώρας. Διακόσια πενήντα άτομα έχουν αποσπαστεί πανελλαδικά χωρίς υπουργική απόφαση και πενήντα από αυτά επικαλούνται «σοβαρούς λόγους υγείας».

Οι περιπτώσεις που έχουν συγκεντρωθεί στο υπουργείο Παιδείας είναι αποκαλυπτικές:
«Ηπιε το αμίλητο νερό»
Καθηγητής της Θεολογίας έχει διοριστεί σε Λύκειο του Λεκανοπεδίου, αλλά δεν... διδάσκει. Οπως λένε συνάδελφοί του αλλά και γονείς μαθητών που έχουν καταφύγει στο υπουργείο Παιδείας, ο καθηγητής μπαίνει καθημερινά στη..........
σχολική αίθουσα και έχει τη συνήθεια να κάθεται για αρκετή ώρα στη θέση του χωρίς να μιλάει. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να φεύγουν από την τάξη του χωρίς ο ίδιος να κάνει καμία προσπάθεια για να τους εμποδίσει! Η υπόθεση επίσης ερευνάται. Οπως λένε πηγές από το υπουργείο Παιδείας, ήδη αρμόδιοι τον έχουν προσεγγίσει με το ερώτημα αν θέλει να αναλάβει κάποια διοικητική θέση στην εκπαίδευση. «Φοβάται τα παιδιά»
«Τόνοι σε μονοσύλλαβα»
Σε σχολείο του Νομού Κορινθίας ο σύλλογος γονέων της περιοχής έφθασε στα «όριά του». « Δεν είναι δυνατόν να διδάσκονται τα παιδιά μας λάθος πληροφορίες στα μαθήματά τους » λέει μητέρα μαθητή Γυμνασίου που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία της. « Να βλέπουμε διορθωμένα γραπτά με τόνους σε μονοσύλλαβες λέξεις ή να μαθαίνουμε ότι η γερμανική γλώσσα είναι αρχαιότερη της ελληνικής και το
“Οχι” ειπώθηκε στους Γερμανούς... ». Ο σύλλογος γονέων της περιοχής έχει ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας την άμεση απομάκρυνση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού για την οποία έχει ξεκινήσει ήδη και Ενορκη Διοικητική Εξέταση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του.


Σε κεντρική περιοχή της πρωτεύουσας έχει διοριστεί αναπληρώτρια νη πιαγωγός η οποία φέρεται να αντιμετωπίζει σοβαρά ψυχολογική προβλήματα. Οπως λένε μάρτυρες, κάθε φορά που οι μαθητές φωνάζουν, ζαρώνει σε μια γωνιά της τάξης ανίκανη να διαχειριστεί την κατάσταση, με αποτέλεσμα να προκαλεί επιθετικές αντιδράσεις. Συνάδελφοί της αναφέρουν ότι τα παιδιά συχνά μαζεύονται και της πετούν γόμες, οξύνοντας ακόμη περισσότερο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

«Βία από τον κύριο καθηγητή»
Κρούσματα βίας και αυταρχισμού που απομακρύνουν τους μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία καταγγέλλει επίσημα στο υπουργείο Παιδείας σύλλογος καθηγητών. «Υπάρχει αδυναμία διοίκησης του σχολείου μας» αναφέρεται σε καταγγελία εκπαιδευτικών της Α΄ ΕΛΜΕ. «Διαπιστώθηκε αυταρχική λήψη αποφάσεων με αδιαφανείς διαδικασίες και παντελής έλλειψη σεβασμού εκ μέρους του διευθυντή προς τους διδάσκοντες, με αποκορύφωμα περιστατικό που συνέβη στις 16 Οκτωβρίου του 2008 κατά το οποίο ασκήθηκεπαρουσία μαθητών- σωματική βία εναντίον της υποδιευθύντριας του σχολείου από τον διευθυντή»...

«Απουσιάζει διαρκώς»
Καθηγήτρια της Φιλολογίας σε σχολείο της Αθήνας η οποία διορίστηκε το 2009 έχει προκαλέσει δεκάδες αρνητικά σχόλια με τη συμπεριφορά της. Οπως επισημαίνεται στην αναφορά σε βάρος της που διαβιβάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, «χαρακτηριστικές φράσεις της, τις οποίες αδυνατούσε να κατανοήσει ο διευθυντής, ήταν οι εξής: “ Κοιτάζω το ταμπλό και καθορίζω τη συνείδηση της πόλης ”. “ Δεν μπορεί να μου κάνει η Ομπάμα ό,τι θέλει” (αναφερόμενη σε σχολιασμό κοινωνικής εκδήλωσης της συζύγου του προέδρου των ΗΠΑ)». Η αναφορά συνεχίζει με τις φράσεις: «Στις 25 Σεπτεμβρίου τηλεφώνησε στο σχολείο και δήλωσε ότι αδυνατεί να έλθει γιατί “έχει πονοκέφαλο και ίλιγγο από τη χθεσινή ταλαιπωρία μετακίνησής της με τα μέσα μεταφοράς από το σχολείο στο σπίτι της”. Τον επόμενο μήνα απουσίασε για διάφορους λόγους τουλάχιστον δέκα φορές, πολλές από τις οποίες δεν ενημέρωνε καν η ίδια αλλά συγγενείς ή φίλοι της». Η υπόθεση επίσης ερευνάται από το υπουργείο Παιδείας.

Η αντιμετώπιση
Σύμφωνα με τον νόμο, δύο είναι οι τρόποι αντιμετώπισης αντίστοιχων περιπτώσεων:

* Αρχικά προβλέπεται η απόσπαση και η τοποθέτηση του εκπαιδευτικού σε διοικητική θέση ώστε να απομακρυνθεί από την τάξη. Το παράδοξο είναι ότι για τη διαδικασία αυτή απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του ίδιου του εκπαιδευτικού. Αν ο ίδιος αρνηθεί τότε παραμένει στην τάξη!

* Για τις πιο ακραίες από τις περιπτώσεις αυτές, με απόφαση υπουργού η διοικητικού προϊσταμένου διενεργείται ΕΔΕ και πάλι με σκοπό την απομάκρυνση του εκπαιδευτικού από την τάξη.

Καταγγελίες
«Ο άνδρας μου δεν είναι καλά.Κάθε βράδυ συνομιλεί με τον Χριστό.Και κάθε πρωί πηγαίνει στο σχολείο να διδάξει...» «Το σχολείο μας δεν μπορεί πλέον να δεχθεί τον αυταρχισμό του διευθυντή και τη βίαιη συμπεριφορά του.Νιώθουμε παραγκωνισμένοι και υπεύθυνοι για πράγματα που δεν είναι της αρμοδιότητάς μας. Το σχολείο μας δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά.» «Εκτός των απουσιών της δασκάλας των παιδιών μας από την τάξη,διαπιστώσαμε πρόσφατα με έκπληξη τη συμμετοχή της σε εκπομπή προώθησης προϊόντων αισθητικής στην τηλεόραση.Πώς πρέπει να νιώθουμε άραγε όταν μιλάει με το κινητό της τηλέφωνο μέσα στην τάξη,αφήνει τα παιδιά μόνα τους μέσα στην τάξη ή τα στέλνει για γυμναστική χωρίς επιτήρηση;» Δεν πρόκειται για φάρσα. Τα παραπάνω αποτελούν το περιεχόμενο παχυλού φακέλου με καταγγελίες για εκπαιδευτικούς με «διαγωγή κοσμία» που βρίσκεται στον τρίτο όροφο του υπουργείου Παιδείας,στη διάθεση της ηγεσίας του,εν όψει μάλιστα αλλαγών στα σχολεία.

Ο κατάλληλος εκπαιδευτικός
* Αγαπά την εργασία του
* Εχει ικανότητα επικοινωνίας με τους μαθητές του
* Εχει ικανότητα να περνάει θετικά μηνύματα
* Προωθεί εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και καινοτομίες στην τάξη
* Μπορεί να εντοπίσει παιδιά που διαφέρουν από τον μέσο όρο
* Διατηρεί καλές σχέσεις με τους γονείς των μαθητών του
* Εχει δυνατότητα επέκτασης της οικογένειας στο σχολείο * Μπορεί να λειτουργεί ως θετικό πρότυπο για τους μαθητές του Ο ακατάλληλος εκπαιδευτικός
* Βλέπει διεκπεραιωτικά την εργασία του
* Δεν έχει συναισθηματική επαφή με τους μαθητές του
* Αγνοεί τους κανόνες συμπεριφοράς (π.χ., μιλάει στο κινητό του ή καπνίζει μέσα στη σχολική τάξη)

* Αποδέχεται τη φασαρία στην τάξη του και αδιαφορεί γι΄ αυτήν
* Αδιαφορεί για τα συναισθήματα των μαθητών του
* Δεν περνάει σωστά παιδαγωγικά μηνύματα στα παιδιά
*Βλέπει μαθητές να εκδηλώνουν αντικοινωνική συμπεριφορά ή να έχουν προβλήματα και αδιαφορεί
* Επιτρέπει σε παιδιά να αποκλείουν ή να παρενοχλούν συμμαθητές τους
ΒΗΜΑ
kafeneio-gr.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου