«Ὅσοι ἀπομείναμε πιστοὶ στὴν παράδοση, ὅσοι δὲν ἀρνηθήκαμε τὸ γάλα ποὺ βυζάξαμε, ἀγωνιζόμαστε, ἄλλος ἐδῶ, ἄλλος ἐκεῖ, καταπάνω στὴν ψευτιά. Καταπάνω σ᾿ αὐτοὺς ποὺ θέλουνε την Ἑλλάδα ἕνα κουφάρι χωρὶς ψυχή, ἕνα λουλούδι χωρὶς μυρουδιά.» Φώτης Κόντογλου - Παράδοση

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

«Κάνουμε δωρεάν φροντιστήριο» – Εκπαιδευτικοί στήνουν ιστοσελίδες για εξωσχολική διδασκαλία των μαθητών τους

20 Ιανουαρίου, 2010

«Προσπάθησα να υποστηρίξω το μάθημά μου, να το κάνω και πιο ενδιαφέρον, και για μένα και για τους μαθητές μου. Δημιούργησα, λοιπόν, τη δική μου ιστοσελίδα για να τους εφοδιάζω με επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό, να αναπτύσσω μαζί τους και διαδικτυακή επικοινωνία, σε μια εκτός σχολείου εθελοντική διδασκαλία μου…».
Το πρωί διδάσκει μπροστά στον πίνακα. Στον υπόλοιπο ελεύθερο χρόνο του συνεχίζει το μάθημά του, αυτή τη φορά μέσω Ίντερνετ. Καθηγητής Φυσικής στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, στη Θεσσαλονίκη, ο 45χρονος Βαγγέλης Κολτσάκης λανσάρει, εδώ και πέντε μήνες, με επιτυχία τη διαδικτυακή διδασκαλία. Με τη σειρά τους κι αρκετοί από τους νεαρούς μαθητές του υιοθέτησαν το λεγόμενο «e-learning», τo εξωσχολικό διάβασμα στα μαθήματά τους, μπροστά πια στην οθόνη του υπολογιστή τους. «Με την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, μόλις ήρθα στο νέο σχολείο μου, σκέφτηκα να στήσω τον δικό μου εκπαιδευτικό ιστότοπο: μια ηλεκτρονική σελίδα (http://kga. based.gr), που θα απευθύνεται κυρίως στους μαθητές μου, με αντικείμενο τη Φυσική και τη Γεωγραφία, τα μαθήματα που τους κάνω κι εντός αιθούσης.
Ήταν εύκολο για μένα
«Στην πράξη, η υλοποίησή της ήταν για μένα εύκολη υπόθεση: καθώς ασχολούμαι, αρκετά χρόνια τώρα, με την παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, είχα και τη σχετική
τεχνογνωσία. Μου πήρε, δηλαδή, μόλις δύο μέρες μέχρι να εγκαταστήσω την απαραίτητη πλατφόρμα της στο Διαδίκτυο, πλήρωσα μόνο για server – για την ενοικίαση του χώρου όπου φιλοξενείται», λέει στα «ΝΕΑ». Για την ανανέωση του υλικού του, δυο και τρεις φορές την εβδομάδα, διαθέτει γύρω στο ένα τρίωρο. «Θέλω η σελίδα μου να είναι πάντα με φρέσκια θεματολογία, ζωντανή! Γι΄ αυτό κι επιλέγω συνήθως ύλη που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των παιδιών για τις φυσικές επιστήμες. Με ενθαρρύνει πως βλέπω πλέον κι ανταπόκριση στο κάλεσμά
μου για προαιρετική συμμετοχή: τα πρώτα είκοσι παιδιά έγιναν τουλάχιστον πενήντα, σχεδόν οι μισοί από τους μαθητές των έξι τμημάτων, σε Α΄ και Β΄ τάξη, όπου διδάσκω», υποστηρίζει ο κ. Κολτσάκης. Ηλεκτρονικό περιοδικό- ατομικό ιστολόγιο (http://3gymnasio-toumpas-thessalonikis. blogspot. com), που φρόντισε να συνδέσει άμεσα με το σχολείο της, λειτουργεί και διαχειρίζεται
από πέρυσι και η φιλόλογος του 3ου Γυμνασίου Τούμπας, στη Θεσσαλονίκη, κ. Κατερίνα Προκοπίου. «Στην αρχή πρόθεσή μου ήταν να επικοινωνώ με άλλα σχολεία και να ανταλλάσσω με συναδέλφους μου κείμενα για το μάθημα της Γλώσσας. Ωστόσο το εγχείρημα αυτό δεν ευδοκίμησε. Σε δεύτερο πλάνο, επικέντρωσα το ενδιαφέρον μου στην επικοινωνία μου πια με τα παιδιά. Θέλω να τα βοηθώ στις ασκήσεις τους- έχουν τη χαρά και να δημοσιεύουν στο site μου τα κείμενά τους.», λέει στα «ΝΕΑ». «Το blog αυτό είναι το μεράκι μου! Τρώω πάρα πολύ χρόνο για να το ενημερώνω, μπορεί και να ξεχαστώ και μες στη νύχτα, για να ασχοληθώ. Μέσα εκεί μπορεί κανείς να βρει τα μαθήματά μου, Ιστορία και Νεοελληνική Λογοτεχνία, καθώς και τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας μου, π.χ. ακόμα και μικρά βίντεο που σχετίζονται με ποιήματα. Πλέον έχουμε αναγνώστες κι από την Κύπρο, μαθητές με τους οποίους οι δικοί μας συνομιλούν. Έχει γίνει και χώρος συνάντησης των καθηγητών…».

«Κάνουμε δωρεάν φροντιστήριο»
«ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ είναι ένα δωρεάν, κατ΄ οίκον “φροντιστήριο”, αλλά μέσω Ίντερνετ. Με βοηθά πολύ, εμπλουτίζω τις γνώσεις μου, το βλέπω κι ως μια επιπλέον διασκέδασή μου. Θα έλεγα πως και σε σχέση με την τάξη, αυτή η μορφή διδασκαλίας είναι και πιο ευχάριστη: ναι μεν ο καθηγητής είναι ο ίδιος, αλλά από το σπίτι σου εσύ νιώθεις πιο άνετα. Επιπλέον, χάρη στo υλικό που έχει αναρτηθεί στο site, ενότητες που δεν μπόρεσα να τις καταλάβω- ή και δεν τις πρόσεξα με την πρώτη – μες στην τάξη, λίγες ώρες αργότερα είναι πια κατανοητές. Με τον ίδιο τρόπο μπορώ να κάνω κι επαναλήψεις σε προηγούμενα κεφάλαια. Ο καθηγητής μας από την πλευρά του, μας απαντά ηλεκτρονικά σε οποιαδήποτε απορία μας, αναθέτει και εργασίες σ΄ όποιον από μας ενδιαφέρεται. Με τη σειρά μας, εμείς μπορούμε να γράψουμε δημοσίως τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά μας, για το τρέχον μάθημα…», λέει η 15χρονη Ηλιάνα Αραμπατζή, από τις μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου, που σερφάρουν συστηματικά στη σελίδα. «Έχει συνεχώς και νέα πράγματα, συνήθως θες μια- δυο ώρες κάθε φορά για να τα μελετήσεις. Οποιοσδήποτε από εμάς λείψει μια μέρα από το σχολείο και χάσει το μάθημα, μπορεί κάλλιστα να αναπληρώσει τα κενά του…».
vatopaidi.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου